R+Co : når tre verdenskjente hårstylister starter merke sammen

R+Co er historien om tre verdenskjente hårstylister som bestemte seg for å lage pleiende resirkulerbare produkter som verken er giftige, eller testet på dyr.

Published by
RCo-Hair-Products

Morsomme flasker og individuelle dufter utgjør R+Co´s sortiment. Foto: R+Co

De tre herrene Garren, Thom Priano og Howard McLaren er alle verdenskjente personligheter innen mote- og hårstylingsverdenen. Garren med sine mer enn 1000 forsider fra de mest anerkjente motemagasinene, Priano en mester i grooming og Brad Pitt på kundelisten samt McLaren, tidligere creative director på Bumble & Bumble og Toni & Guy slo sine kreative og forretningsmessige talenter sammen og startet merket R+Co.  Målet var å skape en merkeidentitet der kvalitet og flerbruk sto i høysetet.

Skjermbilde 2015-10-30 kl. 14.58.53

Frisyre laget med ONE Prep Spray og MANNEQUIN Styling Paste. Foto: R+Co

 

R+Co, eller Rogue and Company som er merkets fulle navn har som  forretningsvisdom at hårstylistene – de som bruker produktene aktivt i sin arbeidshverdag – er de ekte heltene. Deres erfaringer og behov er viktige i utviklingen av R+COs produkter. Noe som igjen fører til at vi som setter oss i frisørstolen, eller kjøper med produkter hjem er garantert å få noe som ekspertene går gode for.

Skjermbilde 2015-10-31 kl. 15.15.09

Tilbakekjemmet hår med One Prep Spray og Continental Glossing Wax.

Alle R+Co produktene er behandlingsorientert . Det vil si at hår og hodebunn skal få best mulig pleie. Dette gjøres ved å blande unike ingredienser slik at hvert produkt leverer ekte fordeler. Og når vi først snakker om ting som er bra – alle blandingene kommer uten parabener, sulfater, mineraloljer og petrolatum. De er også vegetariske, blir ikke testet på dyr og for de ekstra følsomme er de til og med uten gluten. Helt rett i tiden med andre ord.

Skjermbilde 2015-10-31 kl. 15.43.22

Bel Air: Smoothing shampoo i palmesus. Foto: Skjermbilde R+Co

Skjermbilde 2015-10-31 kl. 15.56.00

Eller Park Avenue: Blow out Balm i lys av skyskrapere. Foto: Skjermbilde R+Co

Duft er en viktig assosiasjonsskaper for mange. Én lukt kan vekke mange minner og det går heller ikke å nekte for at vi blir gladere av å se på fine ting. For R+Co har det vært  viktig å appellere til  vår sanseverden og erfaringer. Emballasje og dufter er alle designet for å forsterke opplevelsen av produktet og vekke nettopp en følelse – et sted, eller en holdning.

mannequin_1_1

R+Co vil at flaskene skal fortelle hva bruksområdet er. Skulle det derimot ikke være selvforklarende kan det alltids bli en morsom gjettelek. Foto: R+Co

Samtidig vil ikke gjengen på R+Co at vi skal sitte og undre oss over hva et produkt er ment å gjøre. Alas, du trenger bare å se på flaskene så forstår du…og hvis ikke, ja da har du en potensiell IQ-test til hånds.

R+Co selges i utvalgte frisørsalonger.

(Style PR, en gren av Style Management,  representerer R+Co i Norge)

Del reportasjen

Categorised in: Hår