Biotherm og nyttårsforsettene

Biotherms image er nærmest skreddersydd for norske friskuser. Men hva har det med nyttårsforsetter og Candice Swanepoel å gjøre? Style Beauty nøster opp trådene.

Published by
COUtJDtWIAINRDs

Foto: Biotherm

Hva nyttårsforsetter angår er det mange som har planlagt å  starte et nytt og bedre liv enn hva de har levd før. Trening og kosthold, vakkert hår og sunn hud. Ta de nyttårsforsettene og gå gå presentasjonen av Biotherms sesongnyheter – og introduksjon av Victorias Secret modell og atlet Candice Swanepoel som ny talsperson. Da blir du enten: 1: desillusjonert –  ingen kan vel noen gang se ut som Candice?, eller 2: inspirert –  ikke til å tro at man kan bli Candice riktignok, men heller til å gjøre det beste ut av det man har. Med litt sunn hjelp. Jo, men det ville vel være bra.

WW AQS MD

Foto: Pressebilde Biotherm

Så hjelper jo også dette; selv om Biotherm er fransk  er det utvilsomt, om jeg nå skal bruke litt glad-antropologisk stereotypifisering – et veldig passende merke til nordmenn. Det appellerer liksom til det vi nordboere går i gang på – friskhet, sunnhet og styrke. Hadde det nå bare blitt lagt på litt skigåing kunne det nesten vært hjemmeprodusert.

Men nå har det altså engang sitt opphav fra sørligere breddegrader, og i motsetning til snø er det flytende vann som har vært Biotherms fokus.

1952-1

Grunnlegger Jeaninne Marisal Foto: Biotherm

BLUE_HYALURON_HANDS_6

Blå hylauron Foto: Pressebilde Biotherm

Jeaninne Marissal begynte i 1952 å tilføre termalplankton-ekstrakt fra fjellvannet i Molitg-Les-Bains til sine formulaer. Dette var første gang plankton ble brukt i hudpleie og Biotherm fikk sitt navn – en kombinasjon av nettopp «biologi» og «thermal».

1968-1

Krem for fastere byste kom på 60-tallet Foto: Biotherm

I 1957 kom kremen Hydro Thermal og fire år senere ble merkets første solkrem utviklet – til kjøpernes store fornøyelse. Det var heller ingen som mislikte den store utviklingen av oppstrammende kremer  gjennom 60-tallet, både til kropp og byste.

1985-1

I 1984 fikk herrene sin egen serie – Biotherm Homme. Foto: Biotherm

Deretter kom seriene vi kjenner så godt Lait Corporel, Aqua Source, Age Fitness og Eau Vitaminée og midt i blant dem en nummer én bestselgende hudpleieserie spesifikt for menn – Biotherm Homme. Alle med vannets ressurser som utgangspunkt.

1952-2

Gammelt reklamebilde. Foto: Biotherm

I anledning Biotherms 60 års jubileum i 2012 åpnet sågar Biotherm sin egen bioteknologiske plattform Beauty from the deep dedikert til å levere neste generasjons formulaer inpsireret av livet i vannet.

1994-1

Fra bioteknologisenteret i Tours. Foto: Biotherm

Tjue år etter at  bioteknologisenteret i Tours åpnet sine dører for forskere som studerer, kultiverer og isolerer termalsk planktonekstrakt.

IMG_1967

Aquasource x 2. Foto: Privat.

For våren 2016 er det effektive og fuktighetsgivende produkter som står i fokus. Alt fra Aqua Source næringsgivende fuktighetskrem som motvirker oksidativt stress og UV-stråling  til Aqua Source Everplump som jevner ut og mykgjør ansiktshuden.

970e151131eae7fa5a146d3d886c9878

Foto: Pressebilde Biotherm

I parfymevei får vi et hint av sommerlig kokos via Eau Soleil og for kroppen den beroligende og raskt absorberende kremen Aqua Gelèe som skal frigjøre tiden vår til å – ja helt enkelt jobbe mer med disse andre nyttårsforsettene. De som ikke handler om å se ut som Candice altså.

 

Artikkelforfatter var til stede ved lanseringen av Biotherms vårnyheter.

Del reportasjen

Categorised in: Nyheter, Skjønnhet